-
PLUSWINKEL
Nu ook:
Aanbieding
De mooiste Noorse Fjorden
Ontdek de Noorse fjorden tijdens deze 13-daagse cruise
Kies uw eigen kajuit!
Witte wijn goed voor vrouwen
Wanneer vrouwen dagelijks twee en half glas witte wijn drinken verkleinen ze de kans op de ontwikkeling van ouderdomsdiabetes (type 2). Dat komt omdat ze door de witte wijn gevoeliger zijn voor insuline.
Dinsdag 15 juli 2008 , reageer
Witte wijn goed voor vrouwen
TNO en de Wageningse Universiteit deden onderzoek naar de effecten van alcohol op het menselijk lichaam. Een van de onderzoeksresultaten is het ontrafelen van het mysterie van het ontstaan van ouderdomsdiabetes.
Uit het onderzoek blijkt dat bij matige consumptie van witte wijn door vrouwen door het vetweefsel het stofje adiponectine wordt afgegeven. Deze stof remt ontstekingen in het lichaam. Het idee is dan ook dat ouderdomsdiabetes ontstaat door een lichte maar langdurige ontsteking in het vetweefsel. Door een matige alcoholconsumptie wordt meer adiponectine aangemaakt waardoor het ontstaan van diabetes wordt tegen gegaan.
De onderzoekers pleiten niet voor hoe meer alcohol hoe beter. Bij de consumptie van alcohol pleiten de onderzoekers voor met mate drinken omdat anders de gezondheidswinst omslaat in gezondheidsschade.
Uit het onderzoek blijkt dat bij matige consumptie van witte wijn door vrouwen door het vetweefsel het stofje adiponectine wordt afgegeven. Deze stof remt ontstekingen in het lichaam. Het idee is dan ook dat ouderdomsdiabetes ontstaat door een lichte maar langdurige ontsteking in het vetweefsel. Door een matige alcoholconsumptie wordt meer adiponectine aangemaakt waardoor het ontstaan van diabetes wordt tegen gegaan.
De onderzoekers pleiten niet voor hoe meer alcohol hoe beter. Bij de consumptie van alcohol pleiten de onderzoekers voor met mate drinken omdat anders de gezondheidswinst omslaat in gezondheidsschade.
| Auteur: | Nico van Scheijndel |
Er zijn nog geen reacties
Nieuwsbrief
Aanmelden
|
Nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Meld u nu aan, vul uw profiel in en profiteer van de voordelen!
|
|
|
Al 142.528 aanmelders
|
|



Lees verder